Середа, 19.09.2018, 14:47
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Відділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації Харківської області

Меню сайту


Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 4
Користувачів: 1
VO


Форма входу

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА 
*************

Що таке «Нова українська школа»? Багатьом вчителям, які викладають у початкових класах, і, особливо, батькам дітей, які вперше цієї осені підуть до школи, варто дізнатися про все з першоджерел.

Отже, Нова українська школа (далі – НУШ) -  це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета  створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Реформа НУШ розрахована на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятків років. Проте зміни вже розпочалисьЗокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий закон "Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи. На черзі  ухвалення нового закону "Про загальну середню освіту”, в якому буде більш детально розкрито зміни, та затвердження нового Державного стандарту початкової освіти.

Саме цей Стандарт у 2017/2018 навчальному році апробовують у 100 школах по всій Україні (по два перших класи). Уже зараз ці першокласники навчаються по-новому: опановують знання та навички через діяльність, а під час ранкового кола вчаться висловлювати свої думки і почуття та слухати інших. 

З 2018/2019 навчального року по-новому вчитимуться всі першокласники України. А, отже, і першокласники Краснокутщини теж.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі працюватимуть за іншими підходами, тому вже зараз триває підготовка тренерів з усіх районів області (від нашого району це 3 тренери), які навчатимуть учителів. Крім того, вже сьогодні наші вчителі (вчителі початкових класів, вчителі фізичної культури, образотворчого та музичного мистецтва, іноземної мови, а також заступники директора з навчально-виховної роботи) мають змогу навчатися на спеціальному онлайн-курсі для підсилення очного навчання.

Розглянемо основні зміни, що несе для нас Нова українська школа.

Що змінюється для учнів?

Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. Адже мета НУШ  виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини.

Замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті.

Список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». Він складався з урахуванням «Рекомендації Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (від 18.12.2006 р.): вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність.

         А ще реформа – це освітнє середовище. І це, насамперед, не техніка чи меблі. Хоча завдяки децентралізації фінансування шкіл збільшилося, і в багатьох навчальних закладах поступово оновлюється матеріально-технічна база.

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї і прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Саме такою буде Нова українська школа.

Що змінюється для вчителів?

Учитель  це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ  умотивований учитель. Це означає, що потрібно  сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.

Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту».

Міністерство освіти і науки пропонуватиме типові навчальні програми, проте будь-який учитель чи авторська група зможуть їх доповнювати або створювати свої. Учитель тепер обмежений лише Державним стандартом. У цьому документі окреслено результати: що мають знати та вміти учні, закінчивши певний етап навчання. Натомість, як дійти до цих результатів, учитель визначатиме сам.

Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою. Половину обов’язкових годин підвищення кваліфікації вчитель зможе проходити не в Інститутах післядипломної педагогічної освіти –  а там, де обере сам. Є лише дві вимоги: за п’ять років підвищення кваліфікації має скласти 150 годин, і навчання має відбуватись щорічно.

Зараз Міністерство освіти і науки розробляє процедуру, за якою бюджетні кошти, що виділяються на підвищення кваліфікації вчителів, можна було спрямовувати громадським та приватним організаціям.

А щоб вмотивувати вчителів ще й фінансово, міністерство запровадить сертифікацію. Це добровільна перевірка, проходження якої надасть учителям 20% надбавку до посадового окладу та звільнить від атестації.

Що змінюється для адміністрації шкіл?

НУШ  це відповідальна школа, тому навчальні заклади повинні отримати більше свободи дій. Адже відповідальність та свобода йдуть пліч-о-пліч.

Тому закон "Про освіту” передбачає кадрову автономію. Тепер директор школи може самостійно призначати своїх заступників, приймати на роботу та звільняти педагогічних працівників.

Окрім того, керівники шкіл (як і вчителі) уже приймаються на роботу за строковим контрактом. Директор школи обирається за конкурсом. Одна людина зможе бути на цій посаді не більше двох термінів по 6 років (якщо особа призначається на цю посаду вперше, перший термін складатиме 2 роки). Після ця людина зможе обіймати інші посади в цій школі або ж брати участь у конкурсі директорів в іншій школі.

Наразі для громадського обговорення пропонується проект Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, який розміщено на сайтах МОНУ та відділу освіти. Звертаємося з проханням не бути пасивними та долучитися до обговорення і надання пропозицій  для вдосконалення цього проекту.

 

Що змінюється для батьків?

Один з принципів Нової української школи  партнерство, у тому числі між школою та батьками. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже  впливати на освітній та виховний процеси.

Відтепер батькам легше контролювати фінанси школи. Усі навчальні заклади, які отримують публічні кошти (це, наприклад, бюджетні кошти та благодійні внески), оприлюднюють свій кошторис та інформацію про витрати на сайті  закладу освіти  на сторінці «Публічна інформація».

І батьки тепер можуть здійснювати перерахування благодійних внесків цілеспрямовано на школу, а не збирати готівкові кошти, які дуже складно обліковувати.

 Зробимо невеличкий висновок: співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя. І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.


*************************************

На базі Краснокутської гімназії з 05 по 07 червня 2018 року районними тренерами-педагогами була проведена ІІІ сесія курсів підвищення кваліфікації для вчителів початкової школи, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/2019 навчальному році, та заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти Краснокутщини.

Усі педагоги успішно пройшли навчання, яке тривало з 24 лютого  цього року та отримають сертифікати, які є допуском до роботи в Новій українській школі.

    

     

   

**********************************************************

06 березня 2018 року на базі Краснокутської гімназії відбулося друге заняття підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти».

Робота з педагогічними працівниками проводилася шляхом поєднання лекційних занять з обговоренням питань, що стосуються ролі учителя у формуванні психологічного безпечного середовища, забезпечення права вибору, формування спільних цінностей та практичних (тренінгових) занять з відпрацюванням практичних навичок проведення ранкових зустрічей. Учасників  інформували про навчальні центри, освітні осередки, встановлення правил, навчальні матеріали.

      

Педагоги вчилися організовувати ефективне освітнє середовище на засадах компетентнісного, діяльнісного, інтегрованого підходів та принципів.

    

Значна увага приділялась інтеграції, формуванню міжпредметних компетенцій у процесі тематичного навчання.

      

Перша сесія підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які працюватимуть в Новій українській школі, закінчилася.

Наступна зустріч відбудеться незабаром, педагоги підвищуватимуть свою кваліфікацію з 26 березня по 30 березня включно. На них чекає ще багато нового, цікавого та корисного.

**************************************************************


 Якісна освіта – це запорука нового, кращого рівня життя, якого досягає людина, застосовуючи здобуті знання в різних сферах. У період, коли освіта України кардинально змінюється, виникає необхідність в оновленні методів і прийомів навчання, у впровадженні інноваційних технологій у процес формування в учнів предметних і життєвих компетентностей.

       Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

     За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, однією з найгостріших проблем сьогоднішньої школи є втрата мотивації до навчання дітей молодшого віку.

      Сучасна початкова школа орієнтована на дитину, яка прагне до знань. А ми, вчителі, повинні створити сприятливі умови для саморозвитку, розвитку індивідуальних творчих можливостей та самореалізації особистості.

      Основою змісту «Нової української школи» є використання авторських методик, інтерактивне навчання, інтеграція. Педагоги моделюватимуть заняття на основі інтеграційних процесів, напрацьовуватимуть певні практичні матеріали, вчитимуться інтегрувати різні предмети. 

        З 12 по 16 лютого 2018 року на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» проводилися курси підвищення кваліфікації по підготовці тренерів для навчання вчителів, які з 01 вересня 2018/2019 та 2019/2020 навчальних років  навчатимуть учнів 1 класу в «Новій українській школі», з метою підвищення їх методичного та практичного рівнів професійної  компетентності та реалізації завдань нового Державного стандарту початкової загальної освіти відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти.   На цих курсах від нашого району навчалися завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Краснокутської райдержадміністрації О.В.Рибак, заступник директора з навчально-виховної роботи Краснокутської гімназії Н.Б.Шульга та вчитель початкових класів Дублянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Н.М.Білецька.

 

     Робота з педагогічними працівниками  проводилась шляхом поєднання лекційних занять з обговоренням питань, що стосуються сучасних тенденцій розвитку початкової школи та практичних (тренінгових) занять з відпрацюванням практичних навичок, проведення занять щодо підготовки педагогічних працівників до роботи  в умовах Нової української школи.

        

     Щоденно заняття розпочиналися ранковими зустрічами, які налаштовували  на продуктивну працю. Це форма роботи, що допоможе сформувати колектив та створити сприятливий мікроклімат в колективі.

     Ще одне цікаве відкриття  - щоденник вражень. Практика постійного письма дає результати, дозволяє краще формулювати свою власну думку, не боятися її висловлювати, адже під час вільного письма нікого не критикують. На тренінгах  виконували багато  різноманітних вправ, через себе пропускали те, чим можна займатися з дітьми на уроках.

  

      Курси підвищення кваліфікації для педагогів Краснокутщини до роботи в умовах «Нової української школи» (учителів 1-х класів та заступників директорів з навчально-виховної роботи в початкових класах) будуть проводитися в три сесії: І сесія (24.02, 03.03), ІІ сесія (26-30.03), ІІІ сесія  (05-07.06.2018).

    

        24 лютого 2018 року розпочалася І сесія підготовки педагогів нашого району. На базі Краснокутської гімназії тренерами було проведено перші заняття. Учасників інформували про цілі та завдання Нової української школи, сучасні досягнення андрагогі

Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Пошук
 

Copyright MyCorp © 2018