Середа, 13.12.2017, 06:07
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Відділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації Харківської області

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [980]


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Форма входу

Головна » НОВИНИ » Новини

ОСВІТА КРАСНОКУТЩИНИ СЬОГОДНІ І ЗАВТРА

ОСВІТА КРАСНОКУТЩИНИ СЬОГОДНІ І ЗАВТРА

 

         Зазвичай напередодні Дня працівників освіти освітянами аналізуються підсумки минулого навчального року та окреслюються завдання на наступний навчальний рік.

Початок вересня для освітян відзначився прийняттям Закону України «Про освіту». Які основні положення цього документа?

Так, на початку 2017/2018 навчального року – 5 вересня  - 255 народних депутатів України у другому читанні підтримали новий Закон «Про освіту» (попередній закон "Про освіту” був прийнятий у 1991 році). Він є базовим, оскільки розблоковує можливості для подальшого реформування сфери освіти, прийняття Законів «Про загальну середню освіту», «Про професійну освіту», «Про освіту дорослих», внесення змін до Закону «Про вищу освіту».

Найбільше новий Закон потрібен для впровадження масштабної реформи середньої освіти «Нова українська школа». Так, відповідно до сучасних тенденцій у Європі та світі, законопроект передбачає три форми здобуття освіти: формальну (офіційне підвищення рівня освіти), неформальну (підвищення рівня поза офіційною системою підвищення кваліфікації – тренінги, гуртки, курси) та інформальну (самоосвіта).

Закон запроваджує 12-річне компетентнісне навчання, починаючи з 2018 року. Ті діти, які підуть у перший клас 1 вересня 2018 року, будуть навчатися 12 років. Для всіх інших школярів тривалість навчання залишиться незмінною – 11 років.

Школа буде розділена на початкову (1–4 класи), базову (5–9) та профільну (10–12 класи). Нова старша профільна школа матиме ліцеї академічного та професійного спрямування.

Документ надає більше автономії школам. Директор школи буде обиратися на конкурсі та призначатися терміном на 6 років з правом переобрання ще на один термін. Саме директор призначатиме собі заступників та прийматиме на роботу вчителів.

Водночас законом передбачається прозорість шкільних фінансів — навчальні заклади муситимуть публікувати всю інформацію про свої надходження на сайті школи чи засновника. Відтак батьки, вчителі та всі інші зацікавлені особи зможуть стежити за правильністю використання грошей.

Документ також пропонує фундаментально новий підхід до розвитку вчителя та його педагогічної свободи. Зокрема, Закон формулює такі нові засади підвищення кваліфікації вчителів:

- загальна кількість годин на підвищення кваліфікації упродовж 5 років буде не менше 150 годин. При цьому вчитель має самостійно вирішити, яку кількість годин з цього обсягу він використовуватиме для навчання щорічно;

- педагог сам вирішує, де підвищувати кваліфікацію;

- держава з коштів спеціальної освітньої субвенції, а також місцеві органи оплачують підвищення кваліфікації для вчителів, навіть якщо педагоги обирають платні курси.

Закон також стимулює педагогів оволодівати новими методиками навчання через зовнішню незалежну сертифікацію. Вчителі, що її пройшли, отримають додаткову надбавку до заробітної плати  20% посадового окладу.

Законом дозволяється вчителям працювати за розробленими ними освітніми програмами або використовувати типову, що дає міністерство, – все залежить від готовності вчителя включатися до цього процесу.

Місцеві органи влади позбавляться права контролювати освітній процес, у їхніх повноваженнях залишиться виключно створення відповідного освітнього середовища. Але при цьому на базі Державної інспекції навчальних закладів буде створено незалежний орган – Державна служба якості освіти, до повноважень якого належатимуть питання акредитації освітніх закладів та їх фахове інспектування закладів. Це –  єдиний плановий захід державного нагляду (контролю) над школою, який буде відбуватися один раз на 10 років. Головна мета такого аудиту – надати школі рекомендації щодо покращення навчального процесу.

 

Якими новаціями може сьогодні поділитися українська освіта?

Розпочнемо з початкової освіти. У 2016/2017 навчальному році схвалено розпорядженням КМУ від 14.12.2016 №988-Р Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року. Відповідно до вказаної Концепції в Україні розпочинається реформа загальної середньої освіти. З вересня 2018 року  всі першокласники країни навчатимуться за новим Державним стандартом початкової загальної освіти.

А з 01 вересня цього року проект нового Стандарту початкової освіти апробується у 100 пілотних школах з усіх областей України (у Харківській області  4 школи).

Зауважимо, що проект нового Стандарту початкової освіти розроблено у відкритому експертному діалозі, до якого були залучені найкращі вчителі-практики, науковці, громадські активісти, представники батьківських спільнот, іноземні консультанти. Експертами проаналізовано міжнародні практики та успішний досвід впровадження інновацій у початковій освіті в Україні.

Означимо ключові принципи Стандарту: він ґрунтується на визнанні та сприянні розвитку талантів кожної дитини, враховує цінність дитинства, забезпечує радість пізнання через дослідницьке та проектне навчання, поєднує здобуття знань та умінь, які готують до вирішення життєвих завдань, формує цінності і ставлення та передбачає педагогіку партнерства на основі довіри і розуміння, пропонує дітям цікаве навчання, дає вчителям педагогічну свободу, гарантує батькам збереження здоров`я дитини та безпеку шкільного простору.

Чи готуються  навчальні заклади району до впровадження нового Стандарту початкової освіти?

Незважаючи на те, що навчальні заклади Краснокутщини не ввійшли до пілотного апробаційного проекту, вже сьогодні розпочинаємо підготовку до впровадження нового Стандарту початкової освіти. Радимо як учителям початкових класів та керівникам шкіл, так і батькам ознайомитися з проектом нового Стандарту початкової освіти.

Стандарт початкової освіти реалізується через навчальні програми предметів або курсів. У межах проекту вчителі зможуть апробувати нову Модельну навчальну програму, модифікуючи її та пристосовуючи до потреб учнів. Навчальні програми предметів або курсів створюватимуть учителі – самостійно або об’єднавшись у спільноти/мережі, на основі безпосередньо Стандарту початкової освіти або за зразком Модельної навчальної програми за допомогою електронної платформи. Наприкінці 2017 – початку 2018 року відбудеться масштабне перенавчання вчителів  початкової школи.

Керівники ж шкіл, за підтримки органів місцевої влади, створюватимуть належне освітнє середовище (комплектування закладу  обладнанням згідно з орієнтовним переліком засобів навчання, забезпечення відповідною оргтехнікою),   розроблятимуть робочі навчальні плани на основі експериментального навчального плану. А батьки  розумітимуть логіку організації освітнього процесу, стежитимуть за тим, як розвиваються вміння дітей.

Яким чином організовано навчально-виховний процес у новому навчальному році в основній школі?

У 2017 році оновлено 40 програм 5-9  класів  у межах чинного Державного стандарту загальної середньої освіти. Відтепер навчальні програми націлені на результат від діяльності учня, відповідають на виклики сьогодення, зрівноважують знаннєвий і компетентнісний компоненти змісту освіти,  є інструментом для запровадження інноваційних методик навчання та функціональним документом для учнів, батьків і вчителів у пошуку відповіді на запитання «Для чого це потрібно вивчати»?; впроваджують 4 наскрізні теми: «Здоров’я і безпека»  «Підприємливість та фінансова грамотність»,  «Громадянська відповідальність»  «Екологічна безпека та сталий розвиток».

Зазначимо основне:  головним стає учень, який навчається, а не предмет, якому навчають; учитель отримує набагато більше академічної свободи. Наразі МОН розробляє нову систему оцінок, яка підійде для компетентнісного підходу.

Варто знати і батькам, і вчителям: найперше, що змінює реформа освіти – це ставлення до процесу оцінювання. Тому дуже важливими є педагогіка партнерства і система позитивного оцінювання. Тобто вказуємо дитині на те, що в неї добре виходить. Згідно з цією реформою, абсолютно кожна дитина є талановитою. Раніше міряли тільки за одним типом інтелекту – науковим. А в людини може бути багато талантів, і її треба в різний спосіб навчати. Головне - це зосередити спільні батьківські та учительські зусилля для формування у дітей таких наскрізних умінь: «розв’язую проблеми», «розвиваю власний емоційний інтелект», «критично мислю», «досліджую», «творчо мислю (креативність)», «організовую свою діяльність», «співпрацюю», «рефлексую», «ефективно спілкуюся», «читаю вдумливо».

Крім того, зазначимо, що результати оцінювання учня – це конфеденційна інформація, яка може бути доступна лише вчителю, дитині та її батькам.

Чим забезпечується мотивація педагогів до якісної роботи?

Щодо матеріального стимулювання зазначимо, що з 01 січня 2017 року майже на 50% підвищено заробітну плату вчителям, а  з 1 вересня 2017 року відбулося підвищення і для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. До Дня працівників освіти педагогічним працівникам загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів району виплачено щорічну грошову винагороду  у розмірі посадового окладу.

У новому ж Законі мінімальний розмір заробітної платні вчителів –має скласти 3 мінімальні заробітні платні, тобто 9 600 гривень (зараз мінімальна заробітна платня складає 3 200 гривень).

Міністерство освіти і науки активно мотивує абітурієнтів вступати на педагогічні спеціальності – в 2017 році збільшено державне замовлення для майбутніх вчителів-предметників. З Краснокутського району до педагогічних вищих навчальних закладів у 2017 році вступило 11 учнів, а до шкіл району у цьому році прийшло 4 молодих спеціалісти (фізична культура, математика, початкова освіта).

Яким чином забезпечується доступність дітей до освіти у навчальних закладах нашого району?

Для оновлення матеріально-технічної бази, створення сучасного освітнього середовища в освітню інфраструктуру залучаються і державні інвестиції, і кошти місцевих бюджетів. Це проведення ремонтів, заходів з енергозбереження, забезпечення архітектурної доступності для осіб з особливими освітніми потребами,  закупівля шкільних автобусів, персональних комп’ютерів, підручників, шкільних меблів та навчального обладнання, підключення до мережі Інтернет за сучасними технологіями  тощо. Так, наприклад, у межах обласної програми «Новітній освітній простір Харківщини»  для Краснокутщини були виділені кошти в сумі 1 млн. 680 тис.грн. для забезпечення  шкіл спеціально обладнаними кабінетами природничо-математичних дисциплін  (3 кабінети – Мурафський опорний заклад; по 1 - Пархомівська ЗОШ, Колонтаївська ЗОШ, Краснокутська ЗОШ №2, Козіївська ЗОШ).

З метою забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, раціонального і ефективного використання наявних ресурсів, їх модернізації, у районі створено 2 опорних навчальних заклади – Мурафська ЗОШ І-ІІІ ступенів (у межах Мурафського освітнього округу) та Краснокутська гімназія.

У цьому році виникало чимало запитань щодо тривалості канікул та навчальних  семестрів.  Якою ж є структура 2017/2018 навчального року?

Щодо структури навчального року, то вона обумовлена правилами, які регламентовані законодавством, а саме Законом України «Про загальну середню освіту». Перше – початок навчального року має припадати на 1 вересня. Друге – навчання має закінчуватися не пізніше  1 липня. Третє – канікули впродовж навчального року (не враховуючи літніх) мають тривати не менше 30 днів.

У межах цієї рамки школи  самі вирішують, яку структуру навчального року формувати та як планувати власну роботу. Це втілюється  у робочому навчальному плані на навчальний рік, який погоджується педагогічною радою (до складу якої входять педагогічні працівники закладу) та радою школи (до складу якої, відповідно до Статуту закладу,  обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості).  Далі структура навчального року погоджується з відділом освіти.

З метою упередження непорозумінь, радимо батькам, які теж є учасниками навчально-виховного процесу,  у першу чергу ознайомлюватися з нормативними документами, що регламентують його перебіг, - вони розміщені на сайтах навчальних закладів і відділу освіти. 

Категорія: Новини | Додав: VO (02.10.2017)
Переглядів: 44 | Рейтинг: 0.0/0
Календар
Архів записів


Пошук
 

Copyright MyCorp © 2017