Вівторок, 17.07.2018, 04:31
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Відділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації Харківської області

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [1437]


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Форма входу

Головна » НОВИНИ » Новини

УЧИТЕЛЬСТВО – ЗА ШКОЛУ ЯК ПРОСТІР, БЕЗПЕЧНИЙ ДЛЯ ДИТИНИ: ПЕДАГОГИ ВСТАНОВИЛИ НАЦІОНАЛЬНИЙ РЕКОРД У ХАРКОВІ ПІД ЧАС EDCAMP UKRAINE 2018

600 освітян зібралися 2 липня на площі Конституції в Харкові, щоб разом задекларувати: українське вчительство – за школу як простір, безпечний для дитини. Освітянський флешмоб зафіксовано в Національній книзі рекордів України.

Люд-арт, як його називають організатори, відбувся на завершення першого дня Четвертої національної (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018. Тут протягом трьох днів, 2-4 липня, спільнота відповідального вчительства з усієї України та ще 11 країн світу діляться найкращими педагогічними практиками й освітніми методиками, обговорюють способи реформування української школи та шляхи саморозвитку вчительства.

Площу Конституції обрали для флешмобу не випадково: поруч із нею півроку тому відбулася автомобільна аварія, в якій загинуло шестеро людей. Безпека дорожнього руху – один із аспектів, до яких учителі й учительки прагнуть привернути увагу; але не єдиний. Організатори зазначають: хочуть закликати до безпеки учнівства як на мирних територіях, так і на прифронтових та тимчасово окупованих. Говорять – дитина має право на освіту й безпеку завжди, i, тим паче – в умовах війни.


Учителі й вчительки утворили  символічні фігури, кожна з яких позначає той чи інший аспект безпеки.

«Перша фігура – серце: воно означає любов, емоційний інтелект, психологічну безпеку, фізичне здоров’я. З цього все починається, – розповідає речниця EdCamp Ukraine Ірина Міньковська. – Є знак рівності, бо побудова суспільства, в якому всі мають рівні права і немає місця дискримінації, починається зі школи, і вчительство тут – ключові агенти змін. Є знак "50” у колі – це знак обмеження швидкості в містах. Ми хочемо привернути увагу до необхідності партнерства на дорогах: дотримання правил – зі сторони усіх учасників дорожнього руху, побудови безпечної інфраструктури – з боку держави та місцевих органів управління».

Партнерство – одна з ключових тез нинішньої (не)конференції EdCamp Ukraine.

«Одною з фігур флешмобу також стало сонце, промені якого символізують педагогіку партнерства, що народжується в Україні, – говорить натхненник руху EdCamp в Україні, радник Міністра освіти і науки Олександр Елькін. – Протягом трьох днів події ми багато говоримо про рівноправну й взаємоповажну співпрацю між учительством, родинами, самими учнями та органами управління освітою; про партнерське вирішення конфліктів і правильну фасилітацію; про успішні форми співпраці й взаємопідтримки, які існують у світі, та багато іншого».

До флешмобу долучилися Міністр освіти й науки України Лілія Гриневич, співзасновниця світового руху EdCamp, який об’єднує вже 32 країни, Хадлі Фергюсон, Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, представник Фонду народонаселення ООН в Україні UNFPA Каспар Пік, радник шести міністрів освіти Ізраїлю Яаков Гехт та вся команда EdCamp Ukraine. А ще – експерти й експертки з освіти з різних країн світу, які приїхали поділитися досвідом зі своїми українськими колегами.

«Цей флешмоб порушує  питання безпеки в повному сенсі цього слова – безпеки фізичної і психологічної, безпечного розвитку дитини і вчительства. Взаємоповага, уважність, спільні базові цінності життя, рівності, щастя, здоров’я та розвитку є основами простору Нової української школи (НУШ), – зазначає Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. – Абревіатура НУШ – один із символів учительського флешмобу, адже EdCamp Ukraine став свого роду майданчиком для обговорення шкільної реформи, формування професійного середовища, яке здатне до саморегулювання й самоконтролю. Коли професійна спільнота стає цілісним та здоровим організмом, органам управління – Міністерству, департаментам, – залишаються лише  функції координації, консультацій та аналізу – на засадах рівності й партнерства».

Олена Масалітіна, програмний директор EdCamp Ukraine, розповідає: «У концепції Нової української школи кожна людина – цінність, кожна дитина – індивідуальність, а об’єднання індивідуальностей дає шалену синергію, колосальний поштовх до успіху.  Наш люд-арт – це символічна декларація прагнення до об’єднання, до спільних дій і спільного фокусу уваги – зокрема, до розбудови школи як простору, безпечного для всіх: для дітей, їхніх родин і самого учительства».

Олена пояснює, що рекорд – саме в тому, що на площі одночасно зібралися близько 600 вчителів і вчительок, котрі виступають за спільну ідею і готові працювати над її здійсненням. «А для нас, команди EdCamp Ukraine, внутрішнім рекордом є те, що нам вдалося за три роки надихнути  створення спільноти, яка сьогодні налічує вже понад 15 тисяч освітян», – говорить співорганізаторка (не)конференції та флешмобу.

Учасники й учасниці форуму також нагадують, що не можна забувати: в Україні йде війна. А війна – це завжди виклик для освіти. Є діти-вимушені переселенці – якість їхньої освіти та безпека розвитку можуть потерпати від вимушеної зміни середовища, ставлення в класі. Є діти військових, які зараз несуть службу, – ці діти знаходяться в ситуації стресу та нестачі батьківської турботи. Є діти на прифронтових територіях – дуже важко здобувати освіту під обстрілами. І, найскладніше, – є діти, які навчаються на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської областей та Криму, – ми не знаємо, як і чому саме їх зараз навчають, які цінності закладають. Про всіх цих дітей ми маємо пам’ятати й робити все можливе для того, щоб забезпечити їм належну якість освіти та розвитку.

Нагадуємо, що на відкритті EdCamp Ukraine 2018 Лілія Гриневич попросила вчительство про три речі на допомогу реформі Нова українська школа. 

Категорія: Новини | Додав: VO (03.07.2018)
Переглядів: 20 | Рейтинг: 0.0/0
Календар
Архів записів


Пошук
 

Copyright MyCorp © 2018