Субота, 26.05.2018, 12:50
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Відділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації Харківської області

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [1345]


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Форма входу

Головна » НОВИНИ » Новини

Відповідаємо на запитання. Підвищення кваліфікації вчителів НУШ. Частина 2

В областях уже стартутвали очні сесії для вчителів початкової школи, що відбуваються на базі Інститутів післядипломної педагогічної освіти. Вчителі продовжують надсилати нам запитання щодо цього навчання, а також підвищення кваліфікаціх загалом. Відповісти на них "Новій українській школі” допомогла Наталія Гончаренко, завідувачка Сектору координації діяльності регіональних навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти Інституту модернізації змісту освіти МОН України.

Першу частину добірки відповідей на запитання можна прочитати за цим посиланням. Також читайте про те, як навчатимуть учителів іноземних мов.

Якщо у вас залишилися запитання, надсилайте їх за допомогою кнопки "Напишіть нам” зверху або знизу сайту.

– Я вчитель початкових класів, і мені вчителька іншого класу віддала 8 годин фізичного виховання, образотворчого мистецтва і трудового навчання. Мені на очні курси НУШ потрібно реєструватись як учитель початкових класів чи як учитель фізкультури, мистецтва або трудового навчання?

Потрібно зареєструватись як учитель початкових класів. Проте в обласному інституті післядипломної освіти мають запропонувати програму, що найбільше вам підходить. Інститути на основі типової самі розробляють програму підготовки вчителів.

– У районі проводять очні сесії підвищення кваліфікації учителів майбутнього 1 класу. Хто в цей час має проводити уроки з учнями 4 класу, учитель яких на курсах?

Є наказ МОН № 207 від 27 лютого 2018 року, яким затверджені графіки проведення навчання в регіонах. Регіональні управління склали детальні графіки навчання в неробочий час. Тож, питання замін не має виникати.

Деякі області (наприклад, Львівська) практикують перенесення занять, аби розвантажити людей на вихідні. Там учителів збирають кілька разів на тиждень після уроків. Тож, і в цьому випадку не має проблеми, що когось знімають з уроків.

– Чому очні сесії перенесли з березня на квітень?

У лютому-березні очна сесія тривала всього два дні. Наступні заняття з кінця березня перенесено на кінець квітня, оскільки Кабмін ще не ухвалив постанову про порядок використання коштів, виділених на підвищення кваліфікації. Тож, до цього інститути післядипломної освіти не мають права проводити очні сесії. За графіком очні сесії проводять лише ті регіони, які мають кошти з місцевого бюджету.

– Чи потрібно вчителям, які працюватимуть в другій групі (при поділі класу для вивчення окремих предметів), проходити дистанційні та очні курси НУШ?

Таким учителям, якщо вони викладатимуть у першому класі наступного навчального року, рекомендовано пройти як очне, так і дистанційне навчання на сайті EdEra.

– Чи потрібно мені проходити курси підвищення кваліфікації як методист, якщо я є тренером від громадськоі організаціі "Освіторія” і працюю методистом в ІППО, а також проходжу онлайн-навчання на EdEra?

Пройти навчання можна за бажанням. Якщо людина вважає, що їй не вистачає якихось знань і навичок, то може повчитись ще.

Окрім того, таке навчання – це можливість отримати сертифікат, що зарахується в підвищення кваліфікації. Адже ГО "Освіторія” не має права видавати сертифікати для офіційного підвищення кваліфікації, оскільки не має ані ліцензії, ані акредитованої програми (зараз надавати послуги з підвищення кваліфікації вчителів можуть лише ті організації, які дотримались однієї з цих умов).

 – Що робити, якщо вчитель, який набирає 1 клас 2018/2019 навчального року, був відсутній на першій очній сесії через хворобу (є лікарняний)?

Такий учитель може пройти навчання пізніше. Дату потрібно узгодити з ІППО – цю людину можуть приєднати до іншої групи або провести для неї індивідуальні заняття.

– Чи задаються домашні завдання заступникам директора з навчально-виховної роботи, які в районі проходять курси підвищення кваліфікації НУШ?

Це регламентують типова програма підвищення кваліфікації заступників директорів, а також програма, розроблена на її основі певним інститутом післядипломної освіти.

Типову програму для заступників директорів невдовзі оприлюднять.

– Чи повинні проходити очну сесію заступники директорів з навчально-виховної роботи, які є заступниками не лише з початкової школи, а й з інших класів? Дистанційний курс треба проходити за бажанням?

Якщо заступник директора займається початковою школою – то йому рекомендовано пройти і очне, і дистанційне навчання (наказ МОН № 34 від 15 січня 2018 року).

– Працюю в навчально-реабілітаційному центрі вчителем у класі дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Ми починаємо навчання з нульового (підготовчого) класу, навчання учнів відбувається не 4, а 5 років (з 0 до 4 класу). На курси відправили вчителів, які вже працюють рік з класом, оскільки вони в наступному навчальному році будуть першокласниками. А як бути тим вчителям, які навчатимуть нових учнів, але з 0 класу?

Це питання треба узгодити з місцевим ІППО. Ті, хто працюють в нульовому класі, мали би пройти навчання.

– Я вчитель початкових класів, у цьому році проходжу атестацію, але перший клас не беру. Чи можу я потрапити на очну сесію НУШ для атестації? Працюю в приватній школі.

Так, можете. Але школа мусить укласти договір з ІППО, і навчання буде платним.

– Чи зарахується вчителю сертифікат "Початкова школа”, якщо він не працює в початковій школі?

Так. Але тільки в тій частині, що стосується вашої спеціалізації. Якщо ви вчитель української мови – то навчання зарахують тільки в частині знань української мови. Що ж стосується методик викладання – то ці модулі не зарахують, адже вони  не стосуються професійної діяльності вчителя.

– Норма закону "Про освіту” щодо підвищення кваліфікації не менше 150 годин стосується всього педагогічного навантаження чи попредметно?

Якщо вчитель викладає кілька предметів, то й підвищувати кваліфікацію мусить з кожного. Проте модулі, які стосуються загальних питань педагогічної роботи (наприклад, методик) або спільних для кількох предметів тем, можуть зараховуватись як підвищення кваліфікації з двох предметів. Але вчителю доведеться добрати години до 150-ти з кожного предмету за рахунок окремих модулів.

– Як впливають міжнародні іспити щодо знання іноземної мови на підвищення кваліфікації вчителів?

Cертифікати міжнародних іспитів можна зарахувати як підвищення кваліфікації, але тільки в частині знань. Водночас учитель не звільниться від цього модулю повністю. Години ж, що стосуються методик викладання, технологій тощо – точно потрібно буде добирати.

– Чи може вчитель географії викладати англійську мову без юридичного підтвердження знання мови?

Ні. Такий учитель мусить мати хоча б сертифікат – наприклад, пройти навчання за акредитованою програмою в якомусь навчальному центрі. Тоді можна пройти курси підвищення кваліфікації в частині методик і викладати англійську мову.

– Чи зараховується до підвищення кваліфікації звання вчитель-експерт Microsoft і тренер Microsoft? Чи можуть ці тренери розраховувати на 30% до зарплатні?

Ні. Це не зараховується ані до підвищення кваліфікації, ані не має вплив на розмір зарплатні.

"Нова українська школа”

Категорія: Новини | Додав: VO (26.03.2018)
Переглядів: 72 | Рейтинг: 0.0/0
Календар
Архів записів


Пошук
 

Copyright MyCorp © 2018