Викладання та навчання з живою спадщиною в Україні
За підтримки Надзвичайного фонду спадщини ЮНЕСКО пілотний проект «Викладання та навчання з живою спадщиною в Україні» співпрацює з Центром розвитку «Демократія через культуру», Кафедрою ЮНЕСКО з наукової освіти в Києві та 15 початковими та середніми школами. по всій Україні, включаючи 10 асоційованих шкіл ЮНЕСКО, для інтеграції елементів живої спадщини в шкільні предмети, такі як математика, фізика чи література.
Жива спадщина відома тим, що забезпечує міцну основу для ідентичності та добробуту громад. Будучи інтегрованою в шкільну освіту, жива спадщина сприяє досягненню якісної освіти (ЦСР 4), одночасно культивуючи в учнів почуття ідентичності, безперервності та приналежності. Проект демонструє роль, яку культура може відігравати в надзвичайних ситуаціях для полегшення відновлення та зміцнення культурного розмаїття під загрозою.
У Харківській області команда вчителів та учнів Краснокутського ліцею працювала над інтеграцією традиції мазанки в кілька предметів своєї навчальної програми. Колектив школи відвідав сусідні села, щоб поспостерігати за мазанками початку 20 століття. «Ми зрозуміли, що всі вони побудовані за однаковими правилами, зі 100% натуральних матеріалів», — сказала Наталя Момот, координатор проекту. Для уроку фізики вчителі та учні побудували три моделі будинків, щоб вивчити вибрані елементи цегляного, дерев’яного та оштукатуреного будинку та краще зрозуміти їх ізоляційні характеристики. «Ми будемо обігрівати ці хати і проводити заміри температури, щоб з’ясувати їхню теплопровідність», – додала Наталя Момот. Для хімії учні створять крейдяну суміш для побілки оштукатурених будинків.
«Викладання та навчання з живою спадщиною в Україні» базується на позитивних результатах спільного проекту ЮНЕСКО та Європейського Союзу « Викладання та навчання з живою спадщиною» , який було реалізовано у тісній співпраці з мережею Асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Європі (ASPnet) з 2020–2021. Набір ресурсів для вчителів , розроблений у контексті проекту, буде перекладено та адаптовано до українського контексту, що дозволить подальше тиражування методології та охоплення більшої кількості молоді в Україні.
Цю діяльність підтримав Надзвичайний фонд спадщини ЮНЕСКО. Ми хочемо подякувати його донорам: Катарському фонду розвитку, уряду Канади, Королівства Норвегії, Французької Республіки, Князівства Монако, Естонської Республіки, ANA Holdings Inc., Королівства Нідерландів, Словаччини Республіка, Велике Герцогство Люксембург, Князівство Андорра та Республіка Сербія.