МОН ПРОПОНУЄ ДО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТ ПОСТАНОВИ КМУ «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови КМУ «Про затвердження Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників», розроблений на виконання абзацу другого частини третьої статті 52 Закону України «Про повну загальну середню освіту», який набрав чинності 18 березня 2020 року.
Метою зазначеного вище проєкту акта Уряду є визначення засад формування та функціонування мережі центрів професійного розвитку педагогічних працівників, їх основні функції та завдання, а також врегулювання процесів започаткування їх діяльності та реорганізації науково-методичних (методичних) центрів (кабінетів).
Пропозиції та зауваження до проєкту просимо надсилати до 08 червня 2020 року на е-пошту v_bozhinskiy@mon.gov.ua з темою повідомлення «Громадське обговорення».
Такі центри покликані сприяти професійному розвитку педагогів шкіл, дитсадків, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрів.
“Необхідність такого розвитку продиктована і світовим принципом освіти впродовж життя, який дозволяє лишатись конкурентоспроможним фахівцем, і українськими освітніми реформами, які потребують професійних педагогів.
Ми впевнені у важливості центрів професійного розвитку і запрошуємо освітянську спільноту долучатись до роботи над положенням про такі центри”, – зазначила очільниця МОН Любомира Мандзій.
Завданнями центрів мають стати:
- консультативна підтримка вчителів щодо професійного розвитку, супервізії, документації закладу, освітніх та навчальних програм, організації освітнього процесу (у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання);
- професійна підтримка вчителів щодо компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання й нових освітніх технологій;
- сприяння професійному розвитку педагогів, зокрема через координацію професійних спільнот, поширення інформації щодо професійного розвитку, формування баз даних програм підвищення кваліфікації та джерел, необхідних для професійного розвитку;
- психологічна підтримка педагогів;
- взаємодія та співпраця з органами державної влади та місцевого самоврядування.
Проєкт передбачає, що засновниками центрів можуть стати районні, міські (районні в місті) ради. Кілька засновників можуть спільно утворити центр та укласти договір про спільну діяльність.
Кожен центр зможе діяти в межах території обслуговування, яку визначає його засновник. Така територія визначається з розрахунку, що в закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрах, розташованих на території його обслуговування, має працювати не менше:
- 500 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані в селах та містах;
- 750 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані виключно в містах.
Управляти центром має директор, якого призначатимуть через конкурс.
Фінансувати такі заклади мають засновники. Також джерелами фінансування можуть стати благодійні внески юридичних та фізичних осіб.
Зазначимо, що, згідно з новим законом “Про повну загальну середню освіту”, до 1 вересня 2020 року науково-методичні (методичні) центри та кабінети мають реорганізувати в центри професійного розвитку педагогів.