МОН затвердило дорожню карту впровадження мовної статті закону “Про освіту”
Міністерство освіти і науки затвердило дорожню карту імплементації мовної статті закону “Про освіту” на 2019-2023 роки.
Про це йдеться в наказі №399 від 27 березня, опублікованому на сайті МОН.
Документ передбачає
- створення державних стандартів вивчення української мови в школі як рідної та для національних меншин;
- проведення ЗНО з української із завданнями, складеними відповідно до стандарту для учнів з національних меншин;
- створення нормативно-правової бази для розроблення двомовних підручників;
- створення мобільного додатка для перекладу терміноголії з української на мови національних меншин та навпаки;
- розроблення онлайн-курсу з вивчення української мови;
- розроблення навчального мобільного додатка “Українська мова як державна”;
- розроблення інтерактивних підручників з української мови як державної для 5-9 класів;
- мовні табори для учнів з національних меншин;
- підвищення кваліфікації педагогів;
- обміни вчителів;
- методологічні тренінги з викладання української як державної
- підтримка українських шкіл за кордоном;
- консультації з громадськістю тощо.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, 11 грудня 2017 року Венеціанська комісія ухвалила рішення щодо статті 7 закону “Про освіту”. Ми опублікували повний текст висновків “Венеціанки” англійською мовою та переклад її заключної частини.
Міністерство освіти і науки оприлюднило свою позицію стосовно цих висновків. Там, зокрема, наголошується, що МОН готове прийняти рекомендацію комісії щодо подовження перехідного періоду впровадження мовної статті.
Також МОН показало три моделі впровадження мовної статті, які закладені в законопроект про середню освіту.
Окрім того, у міністерстві заявили, що готові звільнити від мовних вимог приватні школи.
“Нова українська школа”